Besteed je veel tijd aan het beantwoorden van vragen en berichten op social media? Onze Facebook Messenger chatbot biedt uitkomst! 

Snelle reacties

80% van de volwassenen en 91% van de jongeren gebruikt dagelijks een of meerdere chat apps en het meerendeel daarvan verwacht daarbij snel een reactie. In dit digitale tijdperk wil men niet meer wachten, maar alle informatie zo snel mogelijk hebben. Wat de reden voor het contact ook is, men wil zo snel mogelijk een antwoord. Snel is goed maar een instant reactie is nóg beter. Een hoge response rate draagt bij aan het tevreden houden van klanten. Onze Facebook chatbots helpen hierbij. Door het afvangen van de meest voorkomende berichten zal de response rate hoog blijven. Door het gebruik van een chatbot hoef je niet meer elk gesprek te beantwoorden maar wordt het grootste gedeelte al voor je gedaan. Ook als de chatbot een klant niet kan helpen vanwege een te specifieke vraag, is het mogelijk om zelf een notificatie te ontvangen. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van een e-mail, zodat je zelf het gesprek overneemt en alsnog de vraag kan beantwoorden.

Kostenbesparingen 

Niet alleen kunnen Facebook bots helpen met zoeken naar informatie maar ook kunnen opdrachten worden gegeven voor (kantoor)automatisering. Geef je de Facebook bot opdracht om de lichten aan te zetten op een bepaalde tijd dan zullen de lichten ook aan gaan op dat tijdstip. Door zoveel mogelijk taken te automatiseren met behulp van bots kun je een hoop kosten besparen.